Методические пособия
Данное
методическое пособие представляет адаптированный вариант комплексной
диагностики социально-психологического благополучия учащихся,
разработанный американскими психологами (Бонни Настази, университет
Валден США).
Пособие содержит анализ современных
подходов к изучению психологического благополучия, описание
международного исследовательского проекта «Изучение психологического
благополучия в условиях глобализации», а также диагностический
инструментарий и алгоритм анализа и интерпретации результатов. Данное
пособие может быть использовано, как школьными психологами и педагогами,
так и в рамках индивидуального консультирования. Вместе с тем, оно
может быть рекомендовано для студентов психологических и социологических
специальностей.
This methodical book represents the
adapted variant of complex diagnostic of psychological ell-being and
psychologically healthy schools/communities, based on perspectives of
key takeholders (teacher, student, school, community). This diagnostic
toolkit was used in international project Promoting Psychological
Well-Being Globally, project is a collaborative endeavor of school
psychologists from several countries, developed by the International
Initiatives Committee (Chair, Bonnie Nastasi, PhD, Walden University,
USA), a joint effort of the International School Psychology Association
(ISPA) and Society for the Study of School Psychology (SSSP). The
methodical book contains the analysis of modern approaches to studying
psychological well-being, the description of the international research
project Promoting Psychological Well-Being Globally, and also diagnostic
toolkit and an algorithm of analysis and interpretations of results.
This methodical book can be used by school psychologists and teachers in
individual consultations. At the same time, it can be recommended for
students of psychological and socio-logical specialties.
|